Reklamlar çeşitli firmaların ürünlerini daha çok insana ulaştırmak için kullandıkları bir yöntemdir.Reklamlar da kullanılan oyuncular, aksesuarlar, müzikler, renkler, ürünün özelliklerinin ön plana çıkarılması o reklamın daha çekici gözükmesini sağlamaktadır.Reklamlar daha çok alıcıyı harekete geçirme politikasını yürüttüğü için yapılan işler de bu yönde ilerlemektedir.Her gün maruz kaldığımız reklamlar ihtiyaç duysak da duymasak da bizleri o ürünü almamız konusunda etkisi altına almaktadır.İnsanlar her zaman en iyisi olmak ister, diğer insanlardan farklı ve tarz olmak isterler , kişisel bakım da her zaman bu konuda öncüdür.Günümüzde artık kız, erkek farkı olmadan saç bakımına önem artmıştır.Bu konuyla ilgili sizlere sunacağım reklam örneğim Meryem Üzerli'nin yani nam-ı diyar Sultan Sülüman'ın Hürremi'nin oynamış olduğu ELİDOR"Yeniden Başlasın" reklamı olacaktır.
ELİDOR "Yeniden Başlasın"
Bu reklam filminde yıpranmış saçlarından mutsuz ve üzgün olan Meryem Üzerli'nin çaresiz kalması sonucunda Elidor yıpranmış saçlar uzmanı Thomas Taw'ın Elidor'u önermesiyle daha dolgun ve muhteşem görünümlü saçlara sahip olduğunu gözlemliyoruz.Peki bize bu reklamı neler etkili kılıyor. Popüler bir oyuncunun özellikle saçlarıyla dikkatleri üzerine çeken oyuncunun bu saç reklamında oynatılması ve her zaman kameralara güzel gözüken saçlarının açılışlar, maşa, fırça gibi sebeplerden ötürü artık yıprandığını bizlere göstermeye çalışmışlardır.Burada yaşadığı sıkıntıdan dolayı üzülen ve aynada saçlarına bakarken şarkı ile üzüntüsünü dile getiren bir Meryem izliyoruz.Hemen ardından Thomas geliyor ve elinde turuncu kaplı Elidor ürününü Meryem'e uzatıyor o esnada reklamlarda önemli olan bir unsur ortaya çıkıyor.İlgi çekici bir reklam yapmak istiyorsanız görsel öğelere dikkat etmelisiniz.
Burada Meryem Üzerli Thomas'ın verdiği Elidor ürününü elinde tutarken seyirciye yansıttığı tepki ve her ikisininde aynaya baktığında arka planda Elidor ürünlerinin dizili olması izleyiciyi etkide bırakma yöntemleri arasında işlev görmektedir.Reklamlarda başka bir önemli unsur da reklam şarkısıdır.Reklam şarkısı ne kadar etkili ne kadar dile dolanan bir şarkı olursa ürünün akılda kalıcığı da artmaktadır. Elidor'un reklamında Meryem Üzerli'nin seslendirdiği şarkıya bakılacak olursa başlarda mutsuz sözlerle başlayan şarkı daha sonra Elidor'un devreye girmesiyle "Gitse bu kırıklar, yıpranmışlıklar yeniden parlasa yeniden canlansa" sözlerinden sonra değişen saçlarla birlikte şarkı canlı bir şarkı haline geliyor ve "Yeniden başlasın, bu böyle kalmasın kim korkar yıpranmadan elidor yanımdasın"sözleriyle şarkı devam ediyor.Sözlerde de anlaşıldığı gibi Elidor varsa yıpranma ve kırıklar yok olur sonucunda güçlü ve sağlıklı saçlara kavuşursunuz denmek istenmiştir.Reklamı ilgi çekici bir hale getirmek için izlenen başka bir yol ise reklam şarkısının iyi bir koreografi ile desteklenmiş olmasıdır.
Reklam filminde şarkıyla beraber dans eden Meryem Üzerli'yi görüyoruz yaptığı bütün hareketlere rağmen saçları ahenkle dans ediyor ve bozulmuyor. Koreografiye bakıldığında en önde Meryem Üzerli dans ediyor ve ona eşlik eden dansçıların saçları Meryem kadar iyi değil , yüzleri de pek belirgin halde değil buda Meryem'e ve onun saçlarına dikkat etmemizi sağlayan bir başka yöntem olarak karşımıza çıkıyor.Reklamda kullanılan sloganın "Elidor'la saçlarınız hayata yeniden başlasın" olması daha önce kullandığınız markaların saçlarınızı öldürüp yıprattığını ama Elidor'la buna bir çözüm olduğunu yansıtmıştır.İşte satın alma gücünü arttırmak için firmaların bizleri etkilemek üzerine reklamlarda yapmış oldukları güçlü yöntemler bizlere ihtiyacımız olsa da olmasa da ürünü almaya itmektedir. Elidor reklamını izleyen sağlıksız saçlara sahip bir çok insan markete gittiğinde reyonlarda aradıklar ilk ürün Elidor olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder